четвер, 23 квітня 2015 р.

3 опр (Тои)

Лабораторна робота №6

Тема: Використання форм в Excel.
Мета: Навчитися користуватися елементами керування панелі інструментів форми в Excel.

Постановка задачі : Створити бланк використовуючи елементи керування панелі інструментів форми.

Завдання :
1.      Відкрити створену на першій лабораторній роботі книгу.
2.      Відкрити лист з назвою Лабораторна робота №6.
3.      На листі створити тест на будь яку тематику використовуючи такі елементи керування панелі інструментів форми як прапорець, перемикач, список, поле зі списком, лічильник, та смугу прокрутки. Наприклад:

Мал. 1





4.      Створити калькулятор за допомогою елементів керування панелі інструментів форми який би міг виконувати чотири основні математичні дії з числами діапазоном:               перше – від 0 до 100 , друге від 0 до 1000.  Приклад:
            Мал. 2      


Теоретичні відомості

·         Щоб помістити елемент керування в робочий лист, виконайте слідуючи дії:
1)      Натисніть на потрібному елементі керування на панелі інструментів Форми.
2)      Натисніть на тому місці в робочому листі, куди необхідно помістити вибраний елемент керування.
3)      Елемент буде розташований на робочому листі.
4)      Переміщуйте елемент керування в потрібне місце, і якщо потрібно змінюйте його розмір, підвівши курсор миші на границю елемента натисніть і тягніть у потрібному напрямку.
·         Щоб зв’язати елемент з коміркою треба натиснути на елементі правою кнопкою миші і у контекстному меню вибрати Формат об’єкта. У діалоговому вікні що з’явиться необхідно перейти на вкладку Елемент керування. І у поле Зв’язати з коміркою вписати адресу комірки чи просто встановивши курсор натиснути на потрібну комірку робочого листа лівою кнопкою миші.
Примітка. Точний розмір можна задати у властивостях елемента.


Мал.3  Тест з відображеними схованими елементами.

·         Для створення Тесту користуйтеся такими вказівками.
1.      Розташуйте на листі необхідні елементи керування для створення тесту.
2.      Тепер зв’яжіть елементи з вільними комірками. В цих комірках буде відображатися стан елементів, як показано на малюнку, далі ці комірки будуть сховані ( на малюнку синіми лініями показані зв’язки, а текст що буде схований червоного кольору).
3.      У властивостях елемента керування  «Поля зі списком» крім зв’язку треба вказати ще значення які будуть відображатися у списку що розкривається (на малюнку ці зв’язки показані чорними лініями).
4.      Для перемикача досить вказати лише один зв'язок з коміркою і в ній буде відображатися номер того перемикача який зараз увімкнений.
5.       Поруч з комірками які містять значення елементів керування розташовуємо формули які б перевіряли чи вірний варіант відповіді вибраний чи ні. На малюнку комірки з формулами мають такі адреси: G13, G14, G15, G16, G17, G18, G19, G20.
            Адреса           Формула                                Адреса           Формула       
G13     =IF(F13=TRUE;0,5;0)                       G17     =IF(SUM(G13:G16)>0;SUM(G13:G16);0)
G14     =IF(F14=FALSE;0;-0,5)                   G18     =IF(F18=2;1;0)
G15     =IF(F15=TRUE;0,5;0)                      G19     =IF(F19=4;1;0)
G16     =IF(F16=FALSE;0;-0,5)                   G20     =SUM(G17:G19)

6.      Тест розрахований на три бали. Кожне питання оцінюється в один бал. Під час тестування результат не відображається, а після кнопки Результат в комірці показується набрана кількість балів.
7.      Коротко розглянемо принцип дії формул на прикладі мал. 3.
8.      Якщо відповідей може бути декілька потрібно використовувати прапорці. Кожен прапорець повертає значення в окрему комірку, увімкнений - True, чи  вимкнений - False. Для кожного значення потрібна своя формула яка б відповідно зараховувала відповідь. Нехай серед чотирьох відповідей правильними будуть перша та третя. Тоді зміст формул буде такий:
o   для першого та третього прапорця G13,G15 (вони містять правильні відповіді) – якщо значення  True тоді зарахувати пів бала, інакше 0 балів (адже у нас питання в один бал, але треба вибрати два прапорця тому один  прапорець оцінюється в пів бала, якщо змінити кількість варіантів відповідей то цінність одного прапорця може змінюватися)
o   для другого і четвертого G14,G16 (з неправильними відповідями) формула трохи іншого складу – якщо False – тоді 0 балів, інакше зняти 0,5 бала ( якби ми не знімали ці пів бала  то можна було б просто поставити на всі відповіді прапорець і було б зараховано один бал).
o   тепер необхідно порахувати скільки балів набрано у першому питанні.  Для цього складемо таку формулу  G17 – якщо сума комірок G13:G16 більше нуля тоді порахувати цю суму, якщо менше то 0 (у формулі ми використовуємо умову для того щоб у нас за перше питання не вийшло -1 бал адже якщо відповідь невірна то оцінка 0).
o   формули розташовані у комірках G18,G19 працюють за таким принципом, якщо перемикач, або поле зі списком повертають номер тієї відповіді яка є правильною значить зарахувати один бал, інакше зарахувати 0 балів.
o   остання формула рахує кількість набраних балів всього тесту. Але будьте уважні формула розташована в G20 не рахує бали які розміщенні у комірках G13:G16, вона рахує бали які розміщенні у комірках G17:G19.
9.       Для того щоб користувач не бачив результатів підчас розрахунків, потрібно зробити так щоб результат показувався після натиснення кнопки «Результат». Для цього використаємо макрос. Зайдіть Сервіс è Макрос è Почати запис, введіть ім’я макросу натисніть «OK» виконайте такі дії які запишуться у макрос:   скопіюйте комірку яка містить кількість балів набраних під час тесту виберіть іншу комірку і за допомогою спеціальної вставки виберіть Вставити лише значення. Потім натисніть на меню макросу припинити запис.
Увага під час запису макросу не виконуйте жодних зайвих дій, бо вони будуть записані у макрос що може призвести до непередбачуваних наслідків.
10.  Потім зайдіть у контекстне меню кнопки Результат  і виберіть зв’язати з макросом. Виберіть макрос який ви створили.
11.  Сховайте комірки які містять побічні розрахунки та значення. Встановіть у властивостях комірки формат числовий з відображенням до двох знаків. Перевірте чи працює тест.
·         Для створення калькулятора виконайте таку послідовність дій:
1)      Розташуйте на робочому листі два елементи: лічильник та смугу прокрутки.
2)      Зв’яжіть елементи з комірками в які будуть передаватися їх значення.
3)      У властивостях лічильника та смуги прокрутки на вкладці Елемент керування  встановіть діапазон значень які будуть приймати ці об’єкти.   
4)      Розмістіть чотири перемикачі і дайте їм відповідні назви як зображено на малюнку 2.
5)      Зв’яжіть перемикачі з будь якою вільною коміркою – це буде номер операції.
6)      В комірці яка повинна містити відповідь розмістіть формулу яка складається з з чотирьох функцій ЕСЛИ. Приблизний принцип роботи формули:
=IF(G34=1;E29*G29;IF(G34=2;E29/G29;IF(G34=3;E29+G29;IF(G34=4;E29-G29;))))
Якщо номер операції = 1 то комірку з першим числом (E29) помножити на комірку з другим (G29), якщо номер операції = 2 то комірку з першим числом (E29) розділити на комірку з другим числом (G29), інакше якщо номер операції = 3 то до комірки з першим числом (E29)  додати комірку з другим числом (G29), інакше якщо номер операції = 4 то від комірки з першим числом (E29) відняти комірку з другим числом (G29).


Контрольні запитання
2.      Для чого потрібні форми?
3.      Перечисліть та розшифруйте елементи керування панелі інструментів Форми.

4.      Як додати елемент керування до робочого листа?

9 коментарів: