Лабораторна
робота №6
Тема: Використання форм в Excel.
Мета: Навчитися користуватися елементами
керування панелі інструментів форми в Excel.
Постановка задачі : Створити бланк використовуючи елементи
керування панелі інструментів форми.
Завдання :
1. Відкрити створену на першій лабораторній
роботі книгу.
2. Відкрити лист з назвою Лабораторна робота
№6.
3. На листі створити тест на будь яку
тематику використовуючи такі елементи керування панелі інструментів форми як
прапорець, перемикач, список, поле зі списком, лічильник, та смугу прокрутки.
Наприклад:
Мал. 1
4. Створити калькулятор за допомогою
елементів керування панелі інструментів форми який би міг виконувати чотири
основні математичні дії з числами діапазоном: перше – від 0 до 100 , друге від
0 до 1000. Приклад:
Мал.
2
Теоретичні
відомості
·
Щоб
помістити елемент керування в робочий лист, виконайте слідуючи дії:
1) Натисніть на потрібному елементі керування
на панелі інструментів Форми.
2) Натисніть на тому місці в робочому листі,
куди необхідно помістити вибраний елемент керування.
3) Елемент буде розташований на робочому
листі.
4) Переміщуйте елемент керування в потрібне
місце, і якщо потрібно змінюйте його розмір, підвівши курсор миші на границю
елемента натисніть і тягніть у потрібному напрямку.
·
Щоб
зв’язати елемент з коміркою треба натиснути на елементі правою кнопкою миші і у
контекстному меню вибрати Формат об’єкта. У діалоговому вікні що з’явиться
необхідно перейти на вкладку Елемент керування. І у поле Зв’язати з коміркою
вписати адресу комірки чи просто встановивши курсор натиснути на потрібну
комірку робочого листа лівою кнопкою миші.
Примітка. Точний розмір можна задати у властивостях елемента.
Мал.3 Тест
з відображеними схованими елементами.
·
Для
створення Тесту користуйтеся такими вказівками.
1. Розташуйте на листі необхідні елементи
керування для створення тесту.
2.
Тепер
зв’яжіть елементи з вільними комірками. В цих комірках буде відображатися стан
елементів, як показано на малюнку, далі ці комірки будуть сховані ( на малюнку
синіми лініями показані зв’язки, а текст що буде схований червоного кольору).
3.
У
властивостях елемента керування «Поля зі
списком» крім зв’язку треба вказати ще значення які будуть відображатися у
списку що розкривається (на малюнку ці зв’язки показані чорними лініями).
4. Для перемикача досить вказати лише один
зв'язок з коміркою і в ній буде відображатися номер того перемикача який зараз
увімкнений.
5.
Поруч з комірками які містять
значення елементів керування розташовуємо формули які б перевіряли чи вірний
варіант відповіді вибраний чи ні. На малюнку комірки з формулами мають такі адреси: G13, G14, G15, G16, G17, G18, G19, G20.
Адреса Формула Адреса Формула
G13 =IF(F13=TRUE;0,5;0) G17 =IF(SUM(G13:G16)>0;SUM(G13:G16);0)
G14 =IF(F14=FALSE;0;-0,5) G18 =IF(F18=2;1;0)
G15 =IF(F15=TRUE;0,5;0) G19 =IF(F19=4;1;0)
G16 =IF(F16=FALSE;0;-0,5) G20 =SUM(G17:G19)
6. Тест розрахований на три бали. Кожне
питання оцінюється в один бал. Під час тестування результат не відображається,
а після кнопки Результат в комірці показується набрана кількість балів.
7. Коротко розглянемо принцип дії формул на
прикладі мал. 3.
8. Якщо відповідей може бути декілька
потрібно використовувати прапорці. Кожен прапорець повертає значення в окрему
комірку, увімкнений - True, чи
вимкнений - False. Для кожного значення потрібна своя формула яка б відповідно зараховувала
відповідь. Нехай серед чотирьох відповідей правильними будуть перша та третя.
Тоді зміст формул буде такий:
o
для
першого та третього прапорця G13,G15 (вони містять правильні відповіді) – якщо значення True тоді зарахувати
пів бала, інакше 0 балів (адже у нас питання в один бал, але треба вибрати два
прапорця тому один прапорець оцінюється
в пів бала, якщо змінити кількість варіантів відповідей то цінність одного
прапорця може змінюватися)
o
для
другого і четвертого G14,G16 (з неправильними відповідями) формула трохи іншого складу – якщо False – тоді 0 балів, інакше зняти 0,5 бала ( якби ми
не знімали ці пів бала то можна було б
просто поставити на всі відповіді прапорець і було б зараховано один бал).
o
тепер
необхідно порахувати скільки балів набрано у першому питанні. Для цього складемо таку формулу G17 – якщо сума
комірок G13:G16 більше нуля тоді порахувати цю суму, якщо менше то 0 (у формулі ми
використовуємо умову для того щоб у нас за перше питання не вийшло -1 бал адже
якщо відповідь невірна то оцінка 0).
o
формули
розташовані у комірках G18,G19 працюють за таким принципом, якщо перемикач, або
поле зі списком повертають номер тієї відповіді яка є правильною значить
зарахувати один бал, інакше зарахувати 0 балів.
o
остання
формула рахує кількість набраних балів всього тесту. Але будьте уважні формула
розташована в G20 не рахує бали які розміщенні у комірках
G13:G16, вона рахує бали
які розміщенні у комірках G17:G19.
9. Для
того щоб користувач не бачив результатів підчас розрахунків, потрібно зробити
так щоб результат показувався після натиснення кнопки «Результат». Для цього
використаємо макрос. Зайдіть Сервіс è Макрос è Почати запис, введіть ім’я макросу натисніть «OK» виконайте такі дії які запишуться у макрос: скопіюйте комірку яка містить кількість балів
набраних під час тесту виберіть іншу комірку і за допомогою спеціальної вставки
виберіть Вставити лише значення. Потім натисніть на меню макросу припинити
запис.
Увага під час запису макросу не виконуйте
жодних зайвих дій, бо вони будуть записані у макрос що може призвести до
непередбачуваних наслідків.
10. Потім зайдіть у контекстне меню кнопки
Результат і виберіть зв’язати з
макросом. Виберіть макрос який ви створили.
11. Сховайте комірки які містять побічні
розрахунки та значення. Встановіть у властивостях комірки формат числовий з
відображенням до двох знаків. Перевірте чи працює тест.
·
Для
створення калькулятора виконайте таку послідовність дій:
1) Розташуйте на робочому листі два елементи:
лічильник та смугу прокрутки.
2) Зв’яжіть елементи з комірками в які будуть
передаватися їх значення.
3) У властивостях лічильника та смуги
прокрутки на вкладці Елемент керування
встановіть діапазон значень які будуть приймати ці об’єкти.
4) Розмістіть чотири перемикачі і дайте їм
відповідні назви як зображено на малюнку 2.
5) Зв’яжіть перемикачі з будь якою вільною
коміркою – це буде номер операції.
6) В комірці яка повинна містити відповідь
розмістіть формулу яка складається з з чотирьох функцій ЕСЛИ. Приблизний
принцип роботи формули:
=IF(G34=1;E29*G29;IF(G34=2;E29/G29;IF(G34=3;E29+G29;IF(G34=4;E29-G29;))))
Якщо номер операції = 1 то комірку з першим числом (E29) помножити на комірку з другим (G29), якщо номер операції = 2 то
комірку з першим числом (E29)
розділити на комірку з другим числом (G29),
інакше якщо номер операції = 3 то до комірки з першим числом (E29) додати комірку з другим числом (G29), інакше якщо номер операції = 4 то
від комірки з першим числом (E29)
відняти комірку з другим числом (G29).
Контрольні
запитання
2. Для чого потрібні форми?
3.
Перечисліть
та розшифруйте елементи керування панелі інструментів Форми.
4.
Як
додати елемент керування до робочого листа?
С заданием ознакомлен
ВідповістиВидалитиС заданием ознакомлена
ВідповістиВидалитиознайомився
ВідповістиВидалитиознайомився
ВідповістиВидалитиознайомився
ВідповістиВидалитиПросмотрела задание)
ВідповістиВидалитиЗавданння отримав :Олексій Федоришин
ВідповістиВидалитиС заданием ознакомлена
ВідповістиВидалити+
ВідповістиВидалити